Eerste weekje in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alissa Wouters - WaarBenJij.nu Eerste weekje in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alissa Wouters - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in Kaapstad

Door: Alissa

Blijf op de hoogte en volg Alissa

23 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Vanaf nu kunnen jullie me volgen in Kaapstad :) ik hoop dat ik er aan denk om regelmatig iets te schrijven, zodat jullie een beetje weten wat ik allemaal doe hier!

Afgelopen maandag was het eindelijk zover, na een hoop gestress en gedoe met het visum (ik was natuurlijk weer een beetje laat met alles…) kon ik eindelijk in het vliegtuig richting Kaapstad stappen!
Hoewel ik er ontzettend veel zin in had, kwam net voor ik vertrok toch de spanning!
Papa, mama en Jeroen brachten me naar het vliegveld. Mijn koffer was te zwaar, maar mocht gelukkig mee zonder bij te betalen! Het valt ook niet mee om voor een half jaar maar 23 kg in te pakken. Na het inchecken moesten we afscheid nemen en daar kwamen de tranen!
Gelukkig had ik een reisgenootje, dus hoefde ik me niet eenzaam te voelen tijdens de vlucht! De vlucht verliep heel snel en voor ik het wist zag ik Cape Town by night!

We wonen in een studentenhuis met 8 kamers, een stukje buiten het centrum van Kaapstad. Op dit moment zijn we met 4 Nederlandse meisjes, 2 Franse meisjes, 1 Spaans meisje en 1 Australiër: lekker internationaal! Ons huis ziet er netjes uit en we hebben redelijk grote kamers! Ik heb wat foto’s toegevoegd van mijn kamer (toen die nog netjes was ;)) Dinsdag hebben we onze buurt een beetje verkend! We hebben uitzicht op de Tafelberg, prachtig!
Het is hier winter en het was echt ontzettend koud (15 graden) dus ik was blij met mijn vestje, maar baalde dat ik niet meer truien meegenomen had!

Woensdag zijn we naar het centrum van Kaapstad gegaan. Mooie gebouwen, maar op elke hoek een bedelaar! We hebben een beetje rondgelopen, lekker geluncht (advocado is heel lekker hier!) en wat winkels bekeken. ’s Avonds was er een avond van Magister (de organisatie waarmee ik hier ben) in een restaurant/bar. Daar zijn we met vier huisgenootjes en twee Nederlandse jongens heengegaan: heel gezellig! We waren met een internationale groep van 20 mensen en ik heb weer een aantal nieuwe mensen leren kennen. Burgers zijn super populair hier, die kun je overal krijgen! Het thema van de avond was blues/jazz en daarom speelde er een saxofonist en een gitarist, hele vrolijke muziek :) . Na het eten zijn we met z’n vijven naar een karaokebar gegaan en hebben we onze dans- en zangtalenten laten zien en horen! Aangezien het hier echt niet veilig is om ’s avonds over straat te gaan, moesten we met de taxi naar huis. Gelukkig is dat hier supergoedkoop!

Na een kort nachtje was donderdag een sportieve dag (ik weet het, dat zijn jullie niet gewend van me…!). We hebben de Tafelberg beklommen! Een behoorlijke klim omhoog over steile rotspaadjes, maar met een prachtig uitzicht! We hebben er onze tijd voor gekomen en zijn onderweg vaak gestopt om foto’s te maken en te genieten :) Gelukkig konden we met de kabelbaan naar beneden en hoefden we dat hele eind niet nog eens omlaag te klimmen. ’s Avonds zijn we op tijd gaan slapen, want zo’n berg beklimmen is best vermoeiend!

Vrijdag hebben we ons nieuwe Nederlandse huisgenootje opgewacht en zijn daarna naar Waterfront gegaan. Waterfront is aan de haven. Het ziet er heel Westers uit, heeft een redelijk groot winkelcentrum en een aantal leuke restaurantjes! ’s Avonds zijn we uit eten geweest met een groep van 8 Nederlanders en daarna gaan stappen in Kaapstad.

Aangezien het zaterdag lekker weer was (25 graden, en dat in de winter!) zijn we naar Camps Bay gegaan! Het water is nog superkoud, maar deze bikkel is er toch in geweest :) Na een middagje relaxen, zijn we doorgereden naar Signal Hill en hebben daar de zonsondergang bekeken! Prachtig!!
’s Avonds zijn we naar Shimmy’s Beach Club gegaan en hebben daar lekker cocktails gedronken!

Gisteren was een relax dagje! :)

Het is een heel verhaal geworden, maar ik heb dan ook ontzettend veel nieuwe indrukken opgedaan de afgelopen week!
Foto’s uploaden lukt niet echt, dus die zal ik op Facebook plaatsen!
Jullie horen snel hoe mijn stage is!

Heel veel liefs uit Kaapstad,
Alissa

  • 23 Augustus 2015 - 18:01

    Anita:

    Hee Alissa,

    Leuk dat we je verhalen kunnen lezen. Ik ga je in ieder geval volgen. Op die plekken zijn wij jaren terug ook geweest.
    Heel veel succes met je staqe!


    Groetjes, Anita

  • 24 Augustus 2015 - 16:59

    Amber :

    Super leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt!

    Geniet er van collega!:)

    Groetjes

  • 24 Augustus 2015 - 17:21

    Nora:

    Hoi Alissa,
    super leuk om te lezen! Enjoooy! :)
    xoxox

  • 24 Augustus 2015 - 17:41

    Maarten:

    Veel plezier daar en succes erg mooi daar zou er ook wel eens naar toe willen

  • 24 Augustus 2015 - 18:04

    Toos Otte:

    Fijn dat de reis vlot is verlopen en we vinden het erg leuk om je te volgen.
    Veel succes en vooral genieten van alles daar.
    Lieve groeten van Ome Henri en tante Toos

  • 24 Augustus 2015 - 18:12

    Carien :

    Hoi Alissa,

    Heel leuk dat we jou op deze manier kunnen volgen.
    Heel veel succes en heel veel plezier.

    Liefs ome Ad & tante Carien

  • 24 Augustus 2015 - 20:04

    Piërre En Anky:

    Wij volgen je hier natuurlijk ook nog, buiten de dagelijkse whatsapp en af en toe een keer skype.
    Mooi geschreven! Meeste hadden we al van je gehoord, maar toch nog leuk om een keer te lezen.

    Liefs Papa en Mama XXX

  • 24 Augustus 2015 - 21:39

    Henny :

    Hai Alissa, fijn om jouw verhaal zo te volgen. Best spannend allemaal zo'n eerste periode. Succes op de stage, ben heel benieuwd wat je daar voor avonturen gaat beleven. én een koffer die te zwaar was... en dan truien te weinig ?! Voor je het weet zit je daar midden in de zomer ! ( én met Jeroen!)
    Geniet ervan meisje, veel lieve groeten uit Hapert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alissa

Voor mijn opleiding Logopedie ga ik een half jaar stage lopen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 4369

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: