Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alissa Wouters - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alissa Wouters - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Alissa Wouters

Blijf op de hoogte en volg Alissa

14 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Ik heb weer een hoop meegemaakt in de afgelopen drie weken!
Op 24 augustus ben ik begonnen met mijn stage bij Vista Nova School, een school voor kinderen met hersenverlammingen en leerstoornissen.
De dag voor mijn stage begon kreeg ik een berichtje waarin Nicky me vertelde dat ik rond 10.15 opgehaald zou worden, maar dat ik me geen zorgen moest maken als het wat later werd (op z’n Afrikaans….. haast kennen ze hier niet!).
Maandagmorgen was het zover… en ondanks dat iedereen me vertelde dat ik echt niet nerveus hoefde te zijn, was ik dat toch! Gelukkig werd ik heel warm ontvangen en voelde ik me meteen welkom. Ik zal niet teveel vertellen over mijn stage, mijn weekenden zijn veel interessanter! ;)
Na een drukke week met veel nieuwe indrukken stond er een relaxed weekend voor de deur!
Vrijdagavond gingen we samen met onze Franse huisgenootjes naar een huisfeest. Toch hadden we meer zin om wat dansjes te doen, dus zijn we naar ‘The Stones’ gegaan.
Zaterdagochtend zijn we naar ‘Old Biscuit Mill’ gegaan, een markt met verschillende soorten voedsel en kleding. Hier kun je allerlei lekkere dingen proeven! Aangezien ik nogal van eten houd, zal ik hier zeker vaker te vinden zijn :) Nadat onze buikjes gevuld waren, zijn we naar Canal Walk gegaan: het grootste winkelcentrum van Zuid-Afrika! ’s Avonds wilden we gaan stappen bij Club 31, maar toen we daar voor de deur stonden werd ons vriendelijk verteld dat er een dresscode was en dat onze sneakers daar echt niet aan voldeden. Dus zijn we bij Tjing Tjing lekkere cocktails gaan drinken en daarna gaan dansen bij ‘The Dubliner’. Omdat je nooit kleren genoeg kunt hebben, zijn we zondag naar Waterfront (aan de haven) gegaan om te shoppen :)

Maandag begon de werkweek weer! ’s Avonds was het tijd voor wat ontspanning: ZUMBA! Dinsdagavond was het tijd voor een Magister Evenement. Dit keer stond er een etentje gepland met live jazz muziek bij Asoka! We hebben heerlijk gegeten, maar helaas geen jazz gehoord.
Na twee leuke dagen op stage, waar ik druk bezig ben geweest om behandelplannen te schrijven, was het weer tijd voor een evenement op donderdagavond: HQ Thursdays. Afgelopen vrijdag kreeg ik al de mogelijkheid om met mijn stagebegeleidsters op cursus te gaan naar het Carel du Toit Centre, een centrum ‘waar dowe kinders leer praat’. Toen dat afgelopen was, begon het weekend alweer… time flies when you’re having fun! Vrijdagavond zijn we naar Houtbay Market gegaan, een grote overdekte markt met allerlei spullen, voedsel en kleren en een live bandje. Ik heb genoten van alle prachtige handgemaakte sieraden, schilderijen, serviesgoed, sjaals, beeldjes en nog veel meer en opnieuw heerlijk gegeten! Foto’s zijn te vinden op Facebook :) Zaterdagochtend hadden we een YPO meeting bij Frank, een Nederlandse man die getrouwd is met een Zuid-Afrikaanse vrouw. We hebben verteld wat we precies kwamen doen en Frank heeft ons verteld over zijn leven en over de geschiedenis van Zuid-Afrika. Daarna zijn we doorgereden naar Muizenberg Beach om lekker te genieten van het warme weer! Helaas was het op het strand een beetje fris en zijn we vroeg naar huis gegaan. Zaterdagavond = stapavond, dus zijn we eerst weer wat cocktails gaan drinken en daarna naar ‘The Village Idiot’ gegaan.

Zondag stond er een drukke, leuke dag op de planning! We zijn vanuit Observatory vertrokken richting Kalk Bay, waar we wat kleine winkeltjes bezocht hebben en naar de haven gegaan zijn. Daarna zijn we doorgereden naar Boulders Beach, waar we pinguïns gespot hebben!! Na lekker geluncht te hebben, zijn we opnieuw in de auto gestapt en naar Cape Point vertrokken. De klim van de parkeerplaats naar de top duurde gelukkig niet zo lang. Onderweg zagen we een aantal bordjes met de waarschuwing ‘Baboons are dangerous and attached by food’. Natuurlijk zijn wij niet bang voor bavianen en lachten we om deze bordjes! Eenmaal boven hadden we heel mooi uitzicht! Toen we bij de vuurtoren stonden, klonk er opeens wat gegil en wat liep daar… een wilde baviaan.. met het flesje water dat hij net gejat had van een man. We zagen een lief stelletje selfies maken, waarbij ze hun tas op de grond hadden laten staan. Dat zag die baviaan natuurlijk ook en voor iedereen het doorhad, ging de aap er vandoor met de handtas van de vrouw. De mensen die de tas probeerden af te pakken, kregen een kras of werden gebeten… We zijn maar snel weer naar onder gelopen. Daar was het tijd voor een lekker drankje. Ik had een ijsje gekocht en liep op mijn gemakje over de parkeerplaats naar de auto, maar ook daar liep een baviaan en die had al op behoorlijke afstand door dat ik iets lekkers vast had. Ik heb me snel in een bus verstopt, terwijl een groep mannen (die me ontzettend hard aan het uitlachen waren) de baviaan weggejaagd hebben. Toen ik eenmaal veilig in de auto zat, zijn we naar Cape of Good Hope gereden. Aangezien het weer toen om begon te slaan, zijn we weer richting Observatory gereden.

Toen was het weekend alweer om…. Afgelopen week kwam ik steeds meer in mijn ritme op stage. Ik ben verder gegaan met schrijven van behandelplannen en heb mijn eerste groepstherapieën gegeven. Het was nog niet zo’n succes, maar dat gaat wel goedkomen.
Vrije tijd zit er niet in hier… dinsdagavond was het weer tijd voor Zumba en op woensdagavond zijn we lekker gaan eten bij de Mexicaan in onze straat. Donderdagavond was er een beerpong-avond in en kroegje vlakbij ons huis. We waren vroeg gegaan en hadden ons in teams ingeschreven. Samen met Chantal en Nienke was ik ‘Team Ninja’ en we waren behoorlijk goed! We hebben de eerste ronde gewonnen en mochten door naar de tweede ronde, daar stonden we lange tijd voor, maar hebben we uiteindelijk toch verloren. Gelukkig vind de beerpong elke week plaats, dus heb ik deze week weer een nieuwe kans! Vrijdagavond zijn we weer lekker gaan stappen.
Afgelopen zaterdag hadden we een townshiptour, samen met Pele (een local) zijn we naar Langa geweest. Het was een indrukwekkende tour die bestond uit 3 delen. We hebben eerst wat rondgereden en rondgekeken en zijn daarna uitgestapt. Meteen toen we de auto uitkwamen stormden er een heleboel kinderen op ons af, die wilden knuffelen en met onze haren wilden spelen. We hebben een stuk met ze gelopen en hebben daarna in een grote cirkel gedanst en gezongen. We hadden fruit en ballonnen meegenomen en hebben dat uitgedeeld, daar waren ze heel blij mee. Het tweede deel bestond uit een ander deel van het township, waar de situatie wat erger was. We werden ergens binnengevraagd en hebben voor 20 rand zelfgebrouwen bier gekocht, dat in een oude verfemmer zat. Dit was ons traditionele welkom in Zuid-Afrika! Het derde deel was het ergst, dat waren alleen maar kleine hutjes op elkaar waar hele families woonden. Na deze indrukwekkende ochtend, zijn we ’s middags naar Waterfront gegaan om te winkelen. Gisteren wilden we opnieuw gaan winkelen, maar Access Park viel een beetje tegen. Omdat het lekker weer was, zijn we daarom maar lekker naar het strand gegaan! :)

Liefs en een knuffel,
Alissa

  • 14 September 2015 - 19:32

    Carien Wouters :

    Hoi Alissa,

    Het is een heel verhaal.
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin.
    Vooral de weekenden zijn erg leuk.
    Blijf lekker genieten.
    Liefs ome Ad en tante Carien.

  • 14 September 2015 - 21:44

    Nell Luijten:

    Hallo Alissa,

    Leuk verslag van je verblijf in Afrika. Ik heb het met veel belangstelling gelezen.
    Nog een fijn tijd daar en groetjes van uit Bladel.

  • 14 September 2015 - 22:31

    Frans En Henny:

    Hai, Wat leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt, heftig af en toe maar gelukkig ook heel ontspannende dingen. Veel succes op stage, dat gaat zeker goedkomen!
    én Reusel kermis ging zo maar door zonder jou..... we hebben vandaag hier in Hapert van de muziek kunnen meegenieten.
    Heel veel knuffels en groetjes van ons!! ( al 1 maandje om)

  • 15 September 2015 - 15:06

    Hilde Lavrijsen:

    Hey,
    Wauw wat een leuke dingen doe jij daar zeg! Ook weer een heleboel nieuwe indrukken zo te lezen.
    Geniet van je alle leuke dingen die je nog gaat zien en doen daar!
    Liefs Hilde

  • 16 September 2015 - 19:06

    Thijs:

    Pierre zei vanmorgen dat je een blog bijhoudt. Dus ik was maar al te nieuwsgierig. ;) Ik ben benieuwd of je over een paar maanden net zo'n grote Zuid-Afrika-fan bent als ik! Je moet trouwens het restaurant "Mzoli’s" maar eens googlen. Ik ben daar destijds niet geweest, maar werd toen wel aangeraden! Is geloof ik laatst ook bij 3opreis geweest. Enjoy! Groeten vanuit Hapert :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alissa

Voor mijn opleiding Logopedie ga ik een half jaar stage lopen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 4383

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: