In the Summertime... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alissa Wouters - WaarBenJij.nu In the Summertime... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alissa Wouters - WaarBenJij.nu

In the Summertime...

Door: Alissa Wouters

Blijf op de hoogte en volg Alissa

20 December 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is niet alleen maar lang leve de lol hier! De afgelopen twee maanden heb ik hard gewerkt voor stage, vandaar dat het zo lang geduurd heeft voor ik weer een verhaaltje kon schrijven!
1 december is de zomer hier begonnen en aangezien ik nu vakantie heb, heb ik liggend op mijn luie reet op het strand een nieuw verslagje geschreven!

Ik ga jullie niet vervelen met een gedetailleerd verslag van 5A4’tjes over de afgelopen tijd, maar zal jullie de leukste dingen vertellen.
Te beginnen bij het skydiven. Hoewel ik best wel zenuwachtig was de dag van te voren, kan ik achteraf alleen maar zeggen dat dit het gaafste is wat ik ooit gedaan heb! Een ontzettende adrenaline-kick en een supermooi uitzicht over Kaapstad!

Het weekend daarna volgde de Colorrun South Africa. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om hieraan mee te doen om toch een beetje mijn figuur te behouden. De ‘run’ werd meer een walk, maar het color-gedeelte was goed gelukt! Daarna was er een festival met muziek, heel gezellig! ’s Avonds zijn we naar de rugbywedstrijd van de Springbokken gaan kijken.
Over dieren gesproken; inmiddels kan ik ook The Big 5 van mijn checklist afstrepen, ik heb ze allemaal gespot! We hadden een afternoon game drive en een game drive in de vroege morgen op een prachtige locatie. Over de hotelkamer was ik bijna net zo enthousiast als over de safari, want ik kon eindelijk weer een keer lekker lang in bad liggen :)

Ik heb in Muizenberg mijn eerste surfles gehad. Ofja, surfen…… ik heb geloof ik meer in het water gelegen! Surfles nummer twee heb ik inmiddels ook al gehad en toen ging het al een stuk beter!

Voor wat ontspanning tussen het studeren door, ben ik samen met mijn huisgenootjes naar de Open Air Cinema geweest. Lekker weer, een relaxed stoeltje, een dekentje, een fles wijn en een film die ik kan dromen: Dirty Dancing! Kortom, een heerlijke avond!

Niet alleen time flies, wijn ook! Met het bedrijfje Wine Flies hebben we een dagtour gehad langs vijf verschillende wine farms in drie verschillende wijnregio’s. We hebben droge witte wijnen en rode wijnen geproefd in combinatie met kaas, biltong, chocolade en een lekkere lunch. Ik snap niet dat dit pas de eerste wijnproeverij was die ik hier deed! Ik weet wel dat er nog meer zullen volgen :)

Begin december vond hier het ‘Festival of Lights’ plaats, een muziekfestival in de stad. Een beetje een ander concept dan bij de festivals in Nederland, aangezien iedereen hier zijn eigen drank en eten meeneemt naar een festival. Behalve wij natuurlijk, want wij wisten dat niet. Dus hadden Pleun en ik bij de supermarkt even een fles wijn gehaald. We hebben hem helaas niet helemaal op kunnen drinken, want alcohol drinken in het openbaar is schijnbaar verboden en om geen boete te krijgen moesten we onze fles inleveren! ’s Middags was er leuke muziek en toen het donker werd ’s avonds werd alle kerstverlichting in de stad op hetzelfde moment aangestoken.

Helaas gebeuren er ook minder leuke dingen… inmiddels heb ik geen camera meer, die hebben ze gestolen! En ik heb al afscheid moeten nemen van drie gezellige huisgenootjes, die alweer terug gaan naar Nederland. Gelukkig hebben we al zo’n 50 reünies op de planning staan :)

Na regen komt zonneschijn, het hoogtepunt van de afgelopen tijd kwam vorige week vrijdag: toen kon ik eindelijk weer met Jeroen knuffelen!
De afgelopen week hebben we als echte toeristen Kaapstad en omgeving verkend. De komende drie weken gaan we reizen. Vanuit Kaapstad gaan we via de Garden Route naar Port Elizabeth, daarna door naar Durban en vervolgens naar Johannesburg. Vanuit Johannesburg gaan we naar Kruger Park en daarna is het alweer tijd om via Johannesburg weer terug te gaan naar Kaapstad.
Over een maandje horen jullie hoe het was!

Ik wens vanuit hier iedereen hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! Of zoals ze in het Afrikaans zouden zeggen: Geseënde Kersfees en ’n voorspoedige Nuwejaar!

Veel lieve groetjes uit Afrika (ook van Jeroen),
Alissa

  • 20 December 2015 - 20:29

    Frans En Henny:

    Supertijd van maken samen! Voor jullie ook hele goede kerst en Oud/Nieuw.
    Liefs uit Hapert.

  • 20 December 2015 - 20:55

    Carla:

    Wat een mooi verslag weer en fijn voor je dat Jeroen er nu is.
    Geniet van jullie tijd samen en natuurlijk voor nullie ook fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2016.
    Groetjes Ome Thijs en Tante Carla

  • 21 December 2015 - 11:55

    Toos Otte-van Limpt:

    Wat heerlijk te horen dat het met je stage goed gaat en met alle leuke dingen die er bij kan doen. Dat is natuurlijk ook héél belangrijk. En nu samen met je schatje lekker genieten van jullie vakantie. Hele fijne Kerstdagen en voor 2016 veel geluk, liefde en gezondheid :)
    Liefs van Henri en Toos

  • 21 December 2015 - 21:17

    Carien :

    Hallo Alissa en Jeroen,

    Mooi verslag, geniet van jullie vakantie samen.
    En ook voor jullie hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2016!

    Liefs ome Ad en tante Carien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alissa

Voor mijn opleiding Logopedie ga ik een half jaar stage lopen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4382

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: