Baie pret tyd! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alissa Wouters - WaarBenJij.nu Baie pret tyd! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alissa Wouters - WaarBenJij.nu

Baie pret tyd!

Blijf op de hoogte en volg Alissa

08 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is alweer een poosje geleden dat ik jullie iets heb laten weten, maar dat wil niet zeggen dat er in de tussentijd geen leuke dingen gebeurd zijn! Ik vond het wel weer tijd voor een verhaal :)

Om te beginnen bij 3 weken geleden, toen iedereen nog aan het uitkateren was van Reusel Kermis!
Terwijl iedereen Reusel Kermis aan het vieren was, heb ik gewoon stage gelopen. Ik heb het ontzettend naar mijn zin en voel me echt onderdeel van het team. Mijn Nederlandse stagebegeleidster heeft gebeld met mijn stagebegeleidster hier en ze waren gelukkig allebei tevreden :) Donderdagavond was het weer tijd voor de beerpong, helaas waren we deze keer minder succesvol dan de week ervoor…. ‘s nachts hebben we het huis versierd voor ons Duitse huisgenootje dat jarig was. Vrijdagavond hadden we een birthday party en meteen het afscheidsfeestje van een ander Duits huisgenootje!
Zaterdagmiddag was het tijd voor onze eerste echte Afrikaanse Braai (barbecue) hier, bij Nicky van Magister. Na een lange rit met de uber naar Stellenbosch zij we uiteindelijk toch op de goede plek beland en kon het feest beginnen! Iedereen had zijn eigen drank meegebracht en aangezien Kaapstad bekend staat om de lekkere wijnen, hadden we een (aantal flessen) Afrikaanse droge witte wijn meegenomen. Nicky had goed haar best gedaan en had gezorgd voor kip en Zuid-Afrikaanse vis met allerlei zelfgemaakte salades, baie lekker!!
Omdat we toen de smaak van het braaien wel te pakken hadden, zijn we zondag rond de middag naar Mzoli’s gegaan. Mzoli’s is een braairestaurant in het township Gugulethu. Je betaalt 20 rand (1,30 euro) om naar binnen te mogen en kunt daar je eigen vlees bestellen uit de etalage, we hebben van alles iets gepakt om te proberen. Daarna werd dat bord naar de braai gebracht en hebben we gewacht en gezien hoe ons eten bereid werd. Het smaakte ontzettend goed! Na het eten was het tijd om te socializen, cocktails te drinken en te dansen, we raakten aan de praat met een paar locals en hebben daar een leuke middag mee gehad. Zodra ze horen dat je een vriend hebt, zijn ze helaas niet meer geïnteresseerd in je…. dus toen we het bij Mzoli’s wel gezien hadden, besloten we om Lion’s Head te gaan beklimmen. De klim naar boven was een stuk minder zwaar dan de Tafelberg en boven op Lion’s Head hebben we kunnen genieten van de mooie zonsondergang. Gelukkig zijn we in het donker veilig beneden gekomen (bedankt voor het zaklampje mama!).

En toen was het weekend alweer om…. en begon een heel kort weekje stage! Na twee dagen stage had ik namelijk al weer weekend, omdat hier op de donderdag ‘Heritage Day’ gevierd werd. Dit is een dag waarop Zuid-Afrika alle verschillende culturen viert. Deze dag wordt ook wel Nationale Braai Dag genoemd, dus zijn we eerst naar een township geweest om te luisteren naar lezingen en traditionele muziek en daarna doorgegaan naar de Village Idiot om te braaien. Het beloofde een supergaaf weekend te worden, met skydiven en kajakken met walvissen op de planning, maar vanwege het weer werden deze activiteiten allebei gecanceld. Op vrijdag was ons huisgenootje Saskia jarig, we zijn naar Charly’s Bakery gegaan om taart en cupcakes te eten en ’s avonds gaan dineren bij Mama Africa, waar ik struisvogel, krokodil, springbok, kudhu en vernison sausage geproefd heb: lekker!! Vrijdagavond en zaterdagavond zijn we zoals gewoonlijk weer gaan stappen :)
Zondag zijn we in Kirstenbosch naar een Craft en Food Market geweest en daarna heb ik met oma Bertha geskyped omdat ze zaterdag jarig was! PROFICIAT OMA!

Na dit heerlijk lange weekend, ben ik toch nog maar een weekje gaan werken! Op donderdagavond was het echter weer tijd voor een feestje: First Thursday! Vorige keer vond ik dit niet zo’n succes, maar het blijkt dat we toen op de verkeerde plaatsen geweest zijn…aangezien het nu ontzettend leuk was en ik een beetje laat in mijn bedje lag! Gelukkig hoefde ik vrijdag maar 3,5 uur stage te lopen en kon daarna mijn week vakantie beginnen :)
Na een powernapje in de middag, gingen we op weg naar ROCKING THE DAISIES, een festival waar we last minute nog kaartje voor gekocht hebben, op iets meer dan een uurtje rijden van ons. We verwachten een rockfestival, maar er was van alles wat. Omdat we geen campingtickets (en geen tent..) hadden, zijn we ’s nachts terug naar huis gereden en zaterdag weer terug gegaan.
We hadden geluk, het was heerlijk weer en heel gezellig! Op zondag moesten we om 7.00 in Hermanus staan om te kajakken met walvissen (dit keer ging het wel door!). Na één uurtje slaap stapten we dus om 5.00 ’s morgens weer in de auto…. Gelukkig was het kajakken de moeite waard. We hebben geen walvissen gezien tijdens het kajakken, maar wel zeehonden (die beesten stinken!!) en een zeldzame sunfish. Na het kajakken zijn we aan de kust gaan kijken en hebben we wel walvissen kunnen spotten. Na liters koffie, zijn we weer terug naar huis gereden en vroeg ons bed in gedoken om op maandagmorgen heerlijk uit te slapen.

Afgelopen dinsdag ben ik een dagje mee gaan kijken bij Woodside (een instelling voor gehandicapte kinderen en volwassenen) en gisteren een dagje bij Groote Schuur Hospitaal. Allebei ontzettend interessant, maar ik denk dat ik op mijn stage bij Vista Nova prima zit!
Gisteren heb ik met opa en oma geskyped omdat oma jarig was: GEFELICITEERD OMA!
Daarna ben ik de rugbywedstrijd Zuid-Afrika – USA gaan kijken en heb ik natuurlijk de Springbokken aangemoedigd: GO BOKKE! Ze hebben gewonnen en zijn door naar de kwartfinales!
Vandaag lekker relaxen in het zonnetje en een beetje de reis uitstippelen die Jeroen en ik in december gaan maken! :)

Ik hoop dat ik jullie over een paar weekjes weer een update kan geven, maar aangezien ik morgen ga skydiven weet ik dat niet zeker…. In elk geval weten jullie dat ik hier tot nu toe een geweldige tijd heb gehad! ;)

Veel liefs uit Kaapstad,
Alissa

  • 08 Oktober 2015 - 14:14

    Carla Lavrijsen:

    Hoi Alissa,

    aan je verhalen te lezen heb je het super naar je zin daar.
    Zijn ook telkens erg mooie foto's die voorbij komen.
    de kermis zal je niet gemist hebben denk ik.
    Leuk dat Jeroen komt in December , kan je samen even genieten.
    Veel plezier en succes daar nog.

    groetjes van Ome Thijs en tante Carla.

  • 08 Oktober 2015 - 16:13

    Anita:

    Wat ben je lekker aan het genieten! En ik geniet hier via je verhalen een beetje mee.
    Wat een ervaring meid. Nog veel plezier! Groetjes van ons allemaal.

  • 08 Oktober 2015 - 17:52

    Toos Otte-van Limpt:

    Prachtig zeg wat je allemaal doet. Geniet er maar lekker van , fijn om te horen dat je het super naar de zin hebt. En het is zo december, dan wacht je nog een heerlijke vakantie met je liefje.
    groetjes van Henri en Toos

  • 08 Oktober 2015 - 19:57

    Frans En Henny:

    Hey meissie, wat een heerlijk verhaal om te lezen, een en al genieten en mooie ervaringen!
    Eindelijk kunnen kajakken, mooie foto's.
    Fijn dat je met de oma's kon skypen, zo was je toch een beetje op de verjaardagen.
    Het schiet al aardig op nu, nog even wachten en Jeroen kan zijn koffer gaan pakken.
    Hier gaat het kouder worden, de herfst begint te komen, geniet jij maar lekker van de zon.
    Sterkte met de skydive, spannend.
    Knuffels uit de Kempen, X

  • 15 Oktober 2015 - 10:04

    Ine Kox:

    Hoi Alissa
    Wat een gezellige verslagen van je stage-tijd???? in Zuid Afrika.
    Het klinkt erg aantrekkelijk en je krijgt meteen de kriebels om een reis te boeken.
    Fijn dat je dit allemaal kunt ervaren tijdens je studieperiode.
    Je hebt het prima naar je zin maar jij past je ook wel aan en maakt overal een feest van.
    Geniet nog maar lekker ook strakjes als Jeroen samen met je een maand vakantie komt vieren.

    Lieve groeten van de Kox'en uit de Pinksterbloem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alissa

Voor mijn opleiding Logopedie ga ik een half jaar stage lopen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4390

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: